klik2

Rabu, 16 Disember 2009

Smalam aku bermimpi

cuba tuan-tuan yang baca blog aku tolong tafsirkan mimpi. Mimpi aku yang nak aku cerita pun ada kaitan dengan ular juga. Orang kata kalau mimpi ular orang tu nak kahwin. Tapi aku dahpun kawin dan punya anak lima lagi.

mimpi satu.
Aku berenang-renang di dalam sungai perak. Sungai yang terkenal luasnya. Sedang aku seronok berenang aku pun kepenatan. Aku pun pergilah ke tebing. Aku panjat tebing tu. Tapi tebing itu bergerak-gerak. Aku keheranan Aku tengok betul-betul. Rupa-rupa aku naik ke atas seekor ular yang terlalu besar berwarna kuning. Aku punyalah terkejut. Akhirnya aku pun terjaga,

mimpi ke dua
Masa tu aku tinggal di Taman Mahsuri. Aku tengok dua ekor ular tedung selar masuk melalui tingkap rumahku. Aku ambil kayu untuk halau ular tu tapi ular tu tak mau pergi juga, Ular itu cuba mematuk aku. Aku lawan ular itu. Akhirnya sekor ular keluar ikut tingkap yang sekor lagi lari masuk bawah katil. Apa maksud mimpiku itu.

mimpi yang ke tiga
Baru-baru ini aku balik dari shopping. Sampai saja di jalan aku nampak ekor ular yang terlalu besar dan aku ikut ekor ular sampai pintu rumah aku. Sampai di pintu rumah aku tengok tedung selar yang terlalu besar berwarna kuning sedang mengembangkan kepala. Aku ambil kayu. Aku pukul kepada ular tersebut. tapi ular itu tak marah pada ku . Aku nampak ular tu sedih saja atas perbuatan aku. Aku akhirnya terjaga. Sambil tu, aku duduk terfikir apa maksud mimpi aku.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Calendar