klik2

Selasa, 2 Februari 2010

kenangan dulu penuh nostalgia



1.. sungai MADA nilah tempat aku berkubang dengan kawan-kawan sewaktu aku kecil. Aku pernah lemas ketika menyelamatkan Nurul anak guru besar SK Pdg Lumat yang tergelincir dalam air sungai yang penuh. Nasiblah Et anak Pak tam Mat Saman menyelamatkan aku. TK PakEt, kalau kamu tak selamatkan saya dah lama saya arwah. Dari situ juga saya belajar berenang.




2. Di rumah inilah aku, abang-abang kakak-kakak dan adik-adikku dibesarkan. Sebelum ayah berpindah ke Padang Lumat kami menetap di kampung Permatang Pasir, Bandar Bahru, Kedah. Banyak suka duka di rumah ni. Kami 8 beradik.









3. lama tak jalan di bendang- yang banyak menimbulkan nostalgia waktu kecil dulu. Aku di depan sekali, belakang sepupu dan kakakku(kak liah)


2. Titi buruk di sungai nilah tempat aku mandi manda dan basuh pakaian waktu susah dulu. Aku teringat lagi waktu tu aku sedang basuh pakaian dengan anak saudaraku atas jambatan. Air sungai masa tu memang deras dan penuh kerana dilepaskan oleh MADA. Yin anak saudaraku sedang mencedok air dgn tiba-tiba terjatuh ke dalam sungai. Aku bila tengok Yin jatuh tanpa berfikir panjang terus terjun mengikut tali timba. Air pula terlalu deras dan tandop pula ada di depan. Aku berenang lalu mencapai tengkok Yin lalu aku bawa ke tepi sungai. Masa tu Yin pula tenggelam timbul.Nasiblah Yin dapat diselamatkan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Calendar