klik2

Sabtu, 24 Mac 2012

kepuasan bekerja bila kita lakukan secara bersungguh2

seharian kami berkursus di sekolah...pada awal paginya mendengar ceramah intergiti dalam pekerjaan..oleh Tuan Syeikh Fisol Hj Omar .lepas tu kami rehat sebentar dan lepas tu sambung dgn mesyuarat guru.....mesyuarat tamat jam 3 petang.....balik rumah tengok hb mesin kelapa lebih kurang 30 biji yang aku kumpul belakang rumah kelmarin.....aku perah kelapa lalu aku simpan untuk aku buat minyak tanak esok lepas balik sekolah........habis perah kelapa aku bagi hampas kelapa itu kepada ayam2 haiwan ternakan aku..aku gaul dgn dedak....habis semua makan termasuk dgn burung2 mala kerbau..burung chak rumah.....selesai yg tu....kemas sangkar arnab.....dah jd empat sangkar.....penuh dgn arnab yang gebu2.....selesai bg makan arnab...aku bg kucing makan frieskies .....digaul dgn nasi..kucing2 aku tabiatnya macam org melayu..tak boleh makan burger kena makan nasi juga..aku gaul nasi dgn fireskies...mata2 kucing aku bersinar menunjukkan mereka cukup vitamin dan garam galian......aktiviti penuh seharian tanpa rehat..tapi aku puas sangat bila tengok semua haiwan ternakan sihat2 belaka...petangnya aku dgn hb mengambil 2 tandan kelapa pandan..mungkin esok baru nak kupas......letih memanglah letih dr pagi tak rehat.......tapi aku seronok sebab hasil kerja menjadi......inilah yang dikatakan kepuasan bekerja.....puas dgn hasil usaha yang kita dapat bila kita berusaha bersungguh2....macam ceramah ustaz fisol........kita puas bila kita usahakan sesuatu secara bersungguh2....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Calendar