klik2

Khamis, 20 Oktober 2011

sedih

aku bukanlah malaikat, aku bukannya nabi yang begitu sabar menghadapi segala masalah yang datang...aku hanyalah insan biasa.....boleh hilang kesabaran bila2 masa. Aku tidak tahu mengapa jiwa aku begitu sensitif sekali ini. Aku bukan hendak bergaduh dengan sapa2.....cuma aku hanya ingin meluahkan perasaan sedih bercampur geram ........aku geram jika apa yang aku tegur tidak diambil peduli...tidak diambil endah...dibuat main2. Pelajar yang aku tegur bukanlah budak ingusan...dah boleh dipanggil bapa budak.......sudahlah tak mahu mengaji......suka buat bising...boleh mengganggu kawan2 lain yang nak belajar............mungkin dah pandai kot sebab tu tak mau belajar......suara pulak garuk2 maklumlah sudah 18 tahun dan 19 tahun..........kalau bercakap pasal pelajaran boleh aku pertimbang.....kadang2 merapu tak ketahuan punca......kesian kepada kawan2 bukan semua yang ada dalam kelas tu daripada keluarga senang..ada yang susah...ibu bapa hantar anak mengaji mungkin harapan suatu masa nanti boleh ubah kehidupan....aku tak tak taulah bila depa ni boleh sedar........adakah mereka akan mewarisi kemiskinan yang diperturunkan oleh keluarga akan diberi pulak kepada anak2 mereka......sedarlah wahai anak didikku......melalui pelajaran.....kita boleh mengubah kehidupan....biarlah kesusahan kita suatu masa dulu tidak diwarisi kepada anak cucu kita.......sedarlah anakku.....jangan lalai dan leka dengan face book.....waktu terluang cikgu tiada dalam kelas semua yang ada laptop pakat2 buka ace book.....bukannya tak bagi tengok fb...tapi tengok2 lah watu malam ka.....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Calendar