klik2

Sabtu, 15 Oktober 2011

cerita sana sini

lemas tengok air kolam di belakang rumah penuh berminyak...kesian kat ikan2 aku...habis nak bernafas pun payah.....ni semua akibat drp pembinaan rumah di kawasan yang tinggi bersebelahan rumah aku...sebelum ni air kolam aku sentiasa jernih.....tapi sekarang ....geli nak tengok air kolam tu...macam kolam kumbahan pulak......dah bagi tau tuan rumah sebelah.......pak mentua dia kontraktor......kot2 boleh bantu dia buat sistem perparitan yg lebih sempurna.......aku pulak yg terima hasilnya..tu baru sebuah rumah..kalau semua tanah lot tu dibuat rumah alamat rumah aku...jd tempat air kotor turun.......malaslah nak bergaduh....

Cerita Arnab
seronok tengok arnab2 aku ...dr 3 ekor dah jd 10 ekor.....comel2 anak arnab yg 7 ekor tu.....seronok juga tengok arnbab tu berlari sana sini...cergas betul....nantilah aku upload arnab2 tu.....dr hanya minat ..ni dah boleh buat duit.....pegang arnab......hati tenang.....terapi jiwa

2 ulasan:

Tokanpuakajoran® Cikgu Budr berkata...

Gitulah cikgu...kehidupan kita hari ini, dunia semakin sempit...kita sering terhimpit dan tersepit dengan kemajuan dan pembangunan yang dilakukan oleh orang lain...kami kat sini juga sering "terhimpit" dengan bunyi bingit burung walit yang dipasang oleh pengusaha burung walit di bangunan kedai di bangunan kedai mereka di hadapan kediaman kami.Pelepasan asap hitam (pembakaran)yang saban minggu oleh pengusaha barang lupus bersebelahan taman perumahan kami.Aduan dah dibuat...Majlis Daerah senyap jer...

salmahj berkata...

T/kasih sdr Tokan.....hidup manusia selalu trsepeit dengan masalah....kalau tak pandai control.....masalah lain pulak yang timbul

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Calendar