klik2

Isnin, 23 November 2009

diary 2009


Diary 2009/ Kenangan manis
bulan januari- aku ditawarkan skim pencen menggantikan skim tetap dan kwsp. aku seronok sebab duit aku dalam kwsp boleh dikeluarkan bila-bila masa. aku akan laburkan dalam tabung amanah menggantikan kwsp yang dividennya tidak seberapa.
Bulan mac- Keputusan SPM 2008 diumumkan, anakku merupakan pelajar terbaik SMKPN Keputusan STPM 2008 diumumkan, anakku yang sulung merupakan tempat ke dua terbaik STPM SMKPN. Aku juga sebagai ibu turut menyumbang kecemerlangan dalam
subjek aku. Tak mau kalah dengan anak-anak.Subjek aku juga mencatat pencapaian
lulus 100 peratus dalam Pengajian Am. Menurut guru- guru STPM di SMKPN ,Subjek aku turut dikatakan sebagai penyumbang keputusan 100 peratus STPM SMKPN apabila Fakrul mencapai keputusan B+ dalam Pengajian Am manakala subjek lain semuanya F. Faktor bawa
pelajar dari 6 Rendah terus ke 6Atas adalah penyumbang terbesar kepada kejayaan
sekolah dan kejayaan aku juga apabila SMKPN berada di ranking
pertama STPM Negeri Kedah. Tahniah juga kepada guru-guru subjek lain kerana 50 peratus pelajar mendapt 5P.
Bulan mac juga aku menduduki PTK DG44 objektif dan aku mendapat 111, 111. Aku pun bukan bodoh sangat. Dulu kursus kat Penang sampai 2 minggu. Dapat pun 111 dan 11. Apa dah jadi dengan PTK tu. Di sekolah aku dok ajar budak-budak mengarang esei laras sastera dan esei laras sains last-last cikgu pun tak lulus. Aku rasa depa tak boleh baca tulisan aku kot.....tulisan macam cacing lama tak menulis , semua main komputer saja. Tak semestinya result PTK aku tak cemerlang , P&P juga tak cemerlang, tengok result STPM dah buktikan. Geram !!!!aku.Aku punya la tension tahun 2008. Dahlah tu nak ambil lain bulan ogos 2008, result kami sesat kat mana tak tau kena ambil 2009. Rugi!!!!!.......Dah tu kawan-kawan pandang aku semacam saja. Anggap serupa aku bodoh sangat. Mana tidaknya orang yang tak pernah ajar budak mengarang boleh dapat 111,111. Gila....

Bulan April- Hari Anugerah Kurikulum----aku diminta ke pentas untuk menerima hadiah untuk Azhani kerana pelajar terbaik SPM 2008, aku naik sekali lagi terbaik untuk anugerah STPM anak sulungku tempat ke dua dengan pointer 3.45 dan aku sendiri menerima anugerah panitia cemerlang untuk kali ke duanya. Pertama kalinya aku menerimanya untuk STPM 2003 tapi kini untuk STPM 2008 pulak. Aku berani mengaku kerana aku juga yang mendidik anak-anak didik dari tingkatan 6 rendah sampai 6 atas. (Bunyinya macam eksyen saja tapi itulah kenyataannya.
Bula Mei-- aku ditawarkan gred DG44 HAKIKI kerana mengajar Tingkatan 6. Apa yang lebihnya aku tak tau yang aku tau balik pukul 4 petang. Pening....pening.
Bulan Jun---anakku ditawarkan tempat di IPTA(yang sulung) dan yang ke dua di KMPP.
Tiap 2 minggu sekali dapatlah aku makan angin sambil berjumpa anak-anakku di kampus.
Bulan ogos dan september---periksa percubaan spm. Izati pelajar melayu yang pertama dalam ranking no. 8 percubaan spm. Aku cuba bagi semangat agar dia seperti azhani, berada di tempat pertama dalam spm 2009.
Bulan september--- aku mengisi borang gc(saja nak cuba-cuba) ikut kawan-kawanlah ni macam
budak-budak juga. Rupa-rupanya ada orang mai observe. Ingat seronok-seronok isi saja. entah cemerlang entah tidak. Buat malu saja minta..Hanya Allah yang maha mengetahui.
Bulan oktober---hari anugerah kualiti SMKPN. Aku salah seorang penerima anugerah. Ada yang sedih ada yang gembira. Tak payah aku cerita. Biar aku saja yang tahu!!!!Hadiah Anugerah KP paling lama.... ada dua maksud tersirat. .................................
Bulan november--aku seronok sebab aku dah reti sikit berkaitan membuat laman blog. Dapatlah aku mencurah idea aku yang terpendam selama ini........AKAN BERSAMBUNG

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Calendar